Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaAnasayfa  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

 

 : Visual Basic ----- Nesne Mantığ

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Apocalypse
Genelkurmay Başkanı
Genelkurmay Başkanı
Apocalypse


Erkek Mesaj Sayısı : 411
Yaş : 31
Nerden : Ms-Dos
Kayıt tarihi : 20/02/09

: Visual Basic ----- Nesne Mantığ Empty
MesajKonu: : Visual Basic ----- Nesne Mantığ   : Visual Basic ----- Nesne Mantığ EmptyPaz Şub. 22, 2009 3:38 am

Nesne Mantığı: Visual Basic'te kullandığımız öğelere (CheckBox, CommanButton, PictureBox...) kısaca nesne diyoruz. Nesne dememizin en önemli sebeplerinden biri, bu nesnelerin birçok özellikleri bulunmasıdır. Örneğin nesnenin koordinatları, renkleri, fontları.... ve birçok özellikleri bulunmaktadır.

Nesnelerin özelliklerini; program tasarım aşamasında iken Properties kutusundan veya program içerisinde herhangi bir satırdan ayarlayabiliriz.

Nesnelerin özellikleri tasarladığımız program aktif konumda iken (çalışırken), kullanıcının isteklerine göre değişebilir veya bu özelliklere göre programın çalışma akışı yönlendirilebilir.

Örneğin;
Bilgisayarı kapat menüsünde askıya al seçeneği normalde seçilebilirken, Windows'u güvenli kipte açtığımızda seçilemez hatta kullanıcı tarafından görülemez olmaktadır. Burada nesnenin visible (görünürlük) özelliği false (0 yani etkin dışı) edilmiştir

Nesnelerin Temel Özellikleri:
Her nesnenin (genelde) ortak özellikleri bulunmaktadır. Toolbox başlığı altında anlattığımız nesnelerin ortak özelliklerini topluca anlatacağız. Böylece her nesne için aynı şeyleri tekrarlayıp durmayacağız. Bu yüzden bu bölümü iyice kavramaya çalışmanız çok önemli.
Nesneler ve özellikleri aralarına nokta işareti konularak ayarlanmaktadır. Zaten Visual Basic Nesne adını yazdıktan sonra nokta işareti koyar koymaz o nesnenin özelliklerini bize göstermektedir.

Şunu da belirtmeliyim nesne isimleri Checkbox, CommanButton diye düşünülmemeli. Nesnenin gerçek ismi programcı tarafından değiştirilebilir. CommandButton her zaman bir CommandButton özelliği taşımakta olsa bile adı Ahmet veya portakal olabilir. Nesnenin gerçek adını Properties kutusundaki Name kısmından öğrenebilir ve değiştirebiliriz.
Oluşturduğunuz programı veya yazdığınız kodları denemek istediğinizde F5 tuşuna basın program çalışacaktır.

Nesnelerde olmak yada olmamak deyimleri False(olmamak), True(olmak olarak) nitelendirilir.

Visible : Nesne Gözüksün veya gözükmesin. Örnek;
TamamButonu.Visible = True

Enable : Nesne kullanılabilsin, kullanılamasın. Örnek;
TamamButonu.Enable = False

Font : Nesnenin yazı tipi ne olsun. Örnek;
YaziKutusu.Font = "Arial"

Height : Nesnenin yüksekliği (Boyu) ne olsun. Örnek;
TamamButonu.Heigh = 200

Width : Nesnenin yüksekliği (Eni) ne olsun. Örnek;
TamamButonu.Width = 200

Left : Nesnenin Konumu (Sola Uzaklığı) ne olsun. Örnek;
TamamButonu.Left = 200

Top : Nesnenin Konumu (Yukarıya Uzaklığı) ne olsun. Örnek;
TamamButonu.Top = 200

Color : Nesnenin rengi ne olsun (Backcolor, Maskcolor,Fillcolor ve benzerleri için de aynı kullanım). Örnek;
TamamButonu.BackColor = rgb(100,20,35)
Burada rgb komutu kullanılmıştır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
: Visual Basic ----- Nesne Mantığ
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Visual Basic Menüleri ve Anlamları...
» Programlara Mönü Eklemek(v.basic kaynak1)
» Visual Basıc'te Uçan Yazı
» Visual Basic Temel Bilgiler
» VISUAL BASIC 6.0 Veri Tipleri

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Programlama :: Visual Basic-
Buraya geçin:  
Copyright © Osmanlı Tim
Osmanlı Güvenlik || The Ottoman Security
Developed By CeMRe-eX || The Labrador
Yeni bir forum kurmak | ©phpBB | Bedava yardımlaşma forumu | Suistimalı göstermek | Son tartışmalar